חדשנות אורגנית

מהי חדשנות ארגונית

שינויים טכנולוגיים מהירים והיצע אדיר של מוצרים ושירותים מאתגרים אפילו את החברות המבוססות בשוק.
במצב התחרותי היום חברות חייבות להתייחס לחדשנות ברצינות, להשקיע משאבים, לגייס כ"א איכותי ולהפוך את הנושא לכזה שיהיה במיקוד החברה. בעבר היה נהוג לחשוב שניהול חדשנות רלוונטי רק לחברות טכנולוגיות והייטק, אבל היום כל ארגון בכל מגזר (ממשלתי, ציבורי, שירותים, תקשורת וכו').

מנהל חדשנות

חדשנות המאופיינת בלקיחת סיכונים ועבודה בסביבה של אי ודאות גבוהה, הופכת לכלי מרכזי בתכנון אסטרטגי לטווח הקצר, הבינוני והארוך, שכן היא גורם מפתח ביכולת ההישרדות של ארגונים. עם זאת, חשוב לזכור שעקרונות הניהול המושתתים על מקסום הרווח והגדלת האפקטיביות בארגון תוך הקטנת סיכונים, אינם נותנים עוד מענה מספק בעידן הנוכחי. תפקידו של "מנהל החדשנות" בארגון הוא רחב והוא גם תלוי באישיותו, בכוחו "להזיז הרים", ביכולותיו וכמה "חשיבה מחוץ לקופסה" יש לו.

תפקיד מנהל החדשנות

לפתח כלים ושיטות לעידוד חדשנות בארגון, להביא את בשורת החדשנות בדמות מוצרים אטרקטיביים ועדכניים, על מנת לספק את צרכי הלקוח ולהעניק לו חווית משתמש איכותית, התפקיד כולל:

  1. העלאת רעיונות ויוזמות חדשות.
  2. ניהול התהליכים חוצי הארגון משלב הרעיון עד שלב ההשקה.

חדשנות ( Innovation) מוצאת את ביטוייה ביצירת ערכים מוספים לארגון (VAS) באמצעות מגוון פתרונות פיתוח עסקי וכלים שיווקיים חדשניים.
נהוג לחשוב שחדשנות קשורה אך ורק להטמעת טכנולוגיה חדשה אך זאת הנחה שגויה מיסודה. החדשנות היא בפתרון הייחודי שהארגון מספק ללקוחותיו/עובדיו/ספקיו ולא תמיד צריך להמציא את הגלגל.

איך זה בא לידי ביטוי?

חדשנות יכולה לבוא לידי ביטוי בתחומים רבים כגון:

  • עטיפה חדשה למוצר קיים.
  • שיפור תהליכים קיימים.
  • התווית מדיניות תמחור חדשה.
  • הדרך שבה מגייסים עובדים.

מקבלי ההחלטות

ההחלטה לעסוק בחדשנות צריכה להגיע מהמנכ"ל וההנהלה ולחלחל לכלל הגופים בארגון. החלטה כזאת צריכה להיות מפוקחת וכזאת שלוקחת בחשבון היבטים שונים כגון:

  • סוג הארגון.
  • הסביבה התחרותית.
  • השוק.
  • ההון האנושי בחברה וכדומה.

פחד כטריגר –

ארגונים רבים נוקטים בשיטת " בת יענה" בנושאי חדשנות ועסוקים בלתרץ "אי אפשר", "זה יקר ומורכב מדי" ,"זה לא מתאים לארגון שלי". הם מנסים לשמור על העולם הישן בכל כוחם ואינם שמים לב לכך שהם דורכים במקום ו-"הרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה". ארגונים מפחדים מהמילה חדשנות ומקווים שהכל יחלוף והם לא יפגעו אבל בפועל זה לא קורה.

צור קשר-

Scroll to Top
A.T Marketing Group
בוא/י נדבר....
תודה שפנית אלינו, איך אפשר לעזור?