יעדי חברה

נסקור בקצרה בשיעור קצר את החשיבות של יעדי החברה, האתגרים שעומדים בפנינו, וכן ביצוע אל מול יעד בפועל. יעדי חברה במנוח העסקי – KPI שפרושו: Key Performance Indicators.

יעדי חברה

כל מנהל ועובד זוטר בארגון פרטי יודע שיעדי חברה נקבעים במטרה לעמוד בהם ב-100% ומעבר.
קביעת יעדים עסקים היא מיומנות שמשקללת בתוכה את:

  • יכולות הארגון
  • השוק בו הוא פועל
  • כמות אנשי המכירות
  • הפעילות השיווקית שהוא מבצע ועוד

אנשים מתנהגים ופועלים בקשר ישיר לדרך בה הם נמדדים. מדדים ברורים ופשוטים ישדרו חד משמעית את מדיניות ההנהלה. שיפור במדדים אלה יביא לשיפור ערך החברה/הפירמה ויקדם את החברה להשגת מטרותיה.

האתגרים

להנהלת החברה קל יותר לשקול חלופות שונות מול מטרות החברה כך שהחלופה הנבחרת תביא להשבחת ערך הפירמה, אולם לדרגי הביניים קשה לראות באופן ישיר את הקשר בין ביצוע הפעולות בשטח לבין השבחת ערך הפירמה. אי לכך חברה זקוקה למדדי ביצוע פשוטים, יעילים וברורים המתרגמים את מטרות הארגון לפעילויות אופרטיביות ומייצרים עמידה ביעדים.

הבדלים מגזרים

ארגון פרטי שלא עומד ביעדיו מחייב את מנהליו "להתאים הוצאות להכנסות".

לאורך הזמן מנהלים ועובדים שאינן עומדים ביעד שהוגדר בעסק ימצאו את עצמם מחוץ לארגון. במגזר הציבורי לעומת זאת היעדים הינם בגדר המלצה בלבד… ואין שום סנקציה נגד מי שאינו עומד ביעד. אי עמידה ביעדים שקבעה הממשלה משפיע באופן ישיר על יוקר המחיה של כל אזרח וארגון וניתן לראות זאת.

לדוגמא: בשוק הדיור לפי "הביצועים" של מוסדות התכנון, בשנת 2019 מוסדות התכנון אישרו במחוז תל אביב תכוניות בנייה למגורים שבהן רק 6,600 דירות. מדובר ב-42% בלבד מהיעד (15,500), עליו החליטה הממשלה כשאישרה את התוכנית האסטרטגית לדיור ב2040.

צור קשר-

Scroll to Top
A.T Marketing Group
בוא/י נדבר....
תודה שפנית אלינו, איך אפשר לעזור?